LA LLUITA DELS TRENTA
ANYS?
Què ningú no dubti que
la noticia d’avui amb l’aprovació del Govern de la Generalitat es produeix d’una
banda per la pressió d’aquesta Plataforma, per què abans no es prenia cap mesura
ni es feia cap obra i d’una altra busca el seu impacte electoral i propagandístic
low cost . Però des d’ara mateix volem
deixar ben clar el nostre missatge a la ciutadania aconseguirem el total
desdoblament de la C-55 i no estalviarem esforços per que això esdevingui una
realitat en poc temps. Perquè el que no tenim, el que no volem tenir és més
paciència o patxorra, ja que el càlcul és ben clar: si tot el desdoblament
costa 100 milions d’euros i ara –aquest anys- n’ invertiran 3 milions el càlcul és fàcil: el desdoblament serà una realitat l'any 2047!!! Però no estem
disposats a esperar 30 anys per assolir-ho! La nostra dignitat i el suport cada
cop més ampli del que gaudim ens ho impedeix! Aquí a sota la noticia:
El Govern ha aprovat
aquest dimarts destinar 3,1 milions d'euros en les obres de millora al tram
d'1,5 quilòmetres entre l'enllaç de Bufalvent i el nus del Guix de la C-55 a
Manresa, i 3 milions d'euros al C-16, entre Berga i Guardiola de Berguedà. En
primer dels treballs, que es licitaran en les properes setmanes, consistiran el
desdoblament de la calçada actual, amb una mitjana de formigó de separació,
mentre que a la C-16, en un tram de 21 quilòmetres, abastaran des de millores
en la senyalització i l'abalisament com la revisió dels trema d'avançament i
carrils addicionals, a més d'estudiar implementar un separador físic entre
sentits.
Els treballs permetran finalitzar el
desdoblament de la ronda de Manresa i millorar-ne la seguretat, la capacitat i
el nivell de servei. D'altra banda, també inclouran la compleció de l'actual
enllaç de Manresa - est (o enllaç de Viladordis), amb la construcció del ramal
d'entrada a la ronda de Manresa en sentit Barcelona. Aquesta obra, amb un
pressupost de 3,1 milions d'euros, es licitarà en les pròximes setmanes.
La C-55 és una peça clau en la mobilitat
interna del Bages i al seu pas per Manresa, on la via està parcialment
desdoblada, registra una elevada intensitat de trànsit, de l'ordre dels 30.000
vehicles diaris.
L'actuació que ara s'impulsa pertany a un
conjunt de mesures que la Generalitat està desenvolupant per a millorar la
xarxa viària del Bages, especialment a l'entorn de Manresa, que sumen una
inversió total prevista de 20 MEUR. Així mateix, s'emmarca en el pla de
mobilitat que el Departament està desplegant en aquest àmbit territorial fins
al 2015.
Pel que fa a l'actuació de millora de la
seguretat viària a la C-16, concretament en un tram de 15 quilòmetres entre
Berga i Guardiola de Berguedà, el projecte està actualment en redacció i es
preveu que les obres s'executin durant el 2015.
Els treballs abastaran des de millores en la
senyalització (tant vertical i horitzontal com la d'orientació) i l'abalisament
com la revisió dels trams d'avançament i els carrils addicionals.
Paral·lelament, s'estudiarà la possibilitat d'implementar un separador físic
entre sentits. El cost previst de l'obra és de 3 milions d'euros.
En paral·lel a aquesta actuació a curt
termini, la Generalitat de Catalunya està treballant en la redacció del
projecte constructiu per millorar-ne la capacitat i resoldre els problemes de
congestió puntuals que registra aquesta via en aquest àmbit. L'actuació
consisteix, concretament, en la construcció d'un tercer carril reversible i la
instal·lació d'un innovador sistema de mitjana mòbil en un tram de 21
quilòmetres.
Aquest tercer carril es preveu reversible;
s'utilitzaria en un sentit o en un altre de la circulació en funció de les
necessitats del trànsit. Entre Berga i Bagà hi circulen diàriament de mitjana
entre 6.500 i 11.800 vehicles, amb puntes de trànsit d'uns 19.100 els caps de
setmana d'hivern.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada