dimarts, 10 de desembre del 2013

DECRET DE LA GENERALITAT 137/99 ( LA LLEI DE L'EMBUT)

DECRET


137/1999, de 18 de maig, pel qual es modifica el règim de tarifes i determinats aspectes de la concessió de l’autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa.

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha iniciat una política de reducció de les tarifes i els corresponents peatges actualment vigents, compatible amb l’equilibri econòmic i financer de les societats gestores. A més, en aquesta mateixa línia, el Parlament de Catalunya va dictar diverses resolucions i va constituir un grup de treball integrat per tots els sectors afectats.

Per això, mitjançant l’Ordre de 29 de març de 1999 del titular del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, es van aprovar les tarifes de peatge corresponents a l’autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa, però se’n va ajornar l’aplicació al dia 1 de gener de 2000, i es van mantenir fins aleshores o fins l’aprovació d’un nou règim de tarifes els peatges aprovats per l’Ordre de 5 de març de 1998.

Així mateix, el Reial decret llei 6/1999, de 16 d’abril, de mesures urgents de liberalització i increment de la competència, preveu mecanismes per a la reducció de les tarifes abonades pels usuaris de les autopistes de peatge.

Mitjançant aquest Decret, es persegueix assolir la finalitat de reducció tarifària abans esmentada i a la vegada garantir l’equilibri econòmic i financer de la societat gestora, com també l’assumpció per part de la Generalitat de l’obligació de compensar a AUTEMA per les conseqüències que respecte als ingressos per peatge li hagi pogut produir l’ajornament. A aquests efectes, es preveu un nou règim tarifari que permet la corresponent reducció, així com un sistema de descomptes, a més d’incorporar el mecanisme que ha de permetre compensar el desequilibri econòmic i financer que es pugui produir a la concessió per l’aplicació del Decret.

En conseqüència, de conformitat amb el que estableix l’article 24 de la Llei 8/1972, de 10 de maig, de construcció, conservació i explotació d’autopistes en règim de concessió, amb l’audiència i la conformitat de la societat concessionària, amb l’informe previ del Departament d’Economia i Finances, a proposta del conseller de Política Territorial i Obres Públiques i d’acord amb el Govern,

Decreto:
Article 1

El règim jurídic de la concessió de la qual és titular AUTEMA serà l’actualment vigent, amb les modificacions que conté aquest Decret.
Article 2

2.1 Les tarifes base en pessetes de gener de l’any 1999 per quilòmetre, sense incloure l’IVA, aplicables els dies no festius, de dilluns a divendres, de 0.00 hores a 24.00 hores, en els diferents trams de l’autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa seran, per a cadascuna de les categories de vehicles, les indicades a continuació:

Categoria Tram 1 Tram 2 Tram 3 I 5,46 5,46 5,57 II 10,92 10,92 11,13 III 16,38 16,38 16,20 IV 19,12 19,12 24,58 Tram 1: recorregut troncal Terrassa-Manresa.

Tram 2: recorregut lateral Terrassa-Sant Vicenç de Castellet.

Tram 3: recorregut Sant Cugat del Vallès-Rubí-Terrassa.

2.2 Les tarifes base aplicables els dissabtes, diumenges i dies festius seran les aprovades pel Decret 351/1986, de 18 de desembre, sobre l’adjudicació de la concessió administrativa de construcció, conservació i explotació de l’autopista Terrassa-Manresa, i l’Ordre de 8 de setembre de 1989, per la qual es disposa la publicació d’un acord del Consell Executiu de 28 de juliol i d’1 d’agost de 1989, amb la incorporació de les actualitzacions i revisions anuals, i, en conseqüència, seran d’aplicació els peatges aprovats a l’article 1 de l’Ordre de 29 de març de 1999, per la qual s’actualitzen les tarifes de peatge corresponents a l’Autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa.

2.3 La revisió de les tarifes i peatges corresponents a cadascun dels trams de l’autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa, s’efectuarà anualment, de conformitat amb el que disposa el Decret 47/1991, de 4 de març, de procediment de revisió de les tarifes de peatge d’aquella autopista.
Article 3

3.1 S’aprova el sistema de descomptes especial per als usuaris habituals de cadascun dels trams de l’autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa, aplicable als peatges corresponents als dies no festius, de dilluns a divendres, en les seves "hores vall" (de 0.00 h a 7.30 h; de 11.00 h a 17.00 h i de 21.00 h a 24.00 h), d’acord amb el sistema següent:

Nombre de trànsits mensuals en un mateix recorregut Descompte Del trànsit 1 al 5 0 % Del trànsit 6 al 10 5 % Del trànsit 11 a 20 10 % Del trànsit 21 al 30 20 % Del trànsit 31 al 40 30 % Del trànsit 41 al 50 40 % Trànsit superior al 50 50 % 3.2 Aquest sistema de descomptes, de comptabilització i abonament mensual serà únicament aplicable a aquells usuaris que facin servir, com a modalitat de pagament del corresponent peatge, el sistema "teletac" o qualsevol altre sistema de pagament dinàmic, les targetes de crèdit actualment autoritzades per la societat concessionària, així com totes aquelles altres que en un futur es puguin autoritzar.
Article 4

4.1 La longitud de peatge de l’autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa per a cadascun dels recorreguts dels diferents trams, en quilòmetres, és la següent: Tram Terrassa-Manresa, 36,590 km; Tram Terrassa-Sant Vicenç de Castellet, 18,373 km i tram Sant Cugat del Vallès-Terrassa, 11,750 km.

4.2 L’aplicació d’aquest quilometratge en cadascun dels trams, a efectes de la determinació dels peatges corresponents als dissabtes, diumenges i dies festius, es portarà a terme d’acord amb la periodificació anual següent:

Any Tram 1 Tram 2 Tram 3 1999 36,075 18,175 11,390 2000 36,590 18,373 11,750 Tram 1: recorregut troncal Terrassa-Manresa.

Tram 2: recorregut lateral Terrassa-Sant Vicenç de Castellet.

Tram 3: recorregut Sant Cugat del Vallès-Rubí-Terrassa.
Article 5

5.1 La Generalitat de Catalunya, atesa la reducció de les seves tarifes aprovada en l’article 2, d’interès general, i la seva repercussió en l’equilibri econòmic i financer de la concessió, compensarà a la societat concessionària per les diferències econòmiques negatives que en cada exercici es produeixin en els excedents d’explotació respecte les previstes en el pla economicofinancer de referència, aprovat per aquest Decret. !

A aquest efectes, s’entén per excedent d’explotació la diferència resultant dels ingressos produïts pel concepte de peatge menys les despeses d’explotació. Per determinar les diferències negatives produïdes en l’excedent d’explotació, es tindran en compte únicament els efectes produïts en els ingressos nets per peatge, les despeses per l’esmentada reducció de tarifes i la inducció de trànsit corresponent, d’acord amb els paràmetres fixats en el pla economicofinancer de referència.

La diferència negativa a compensar anualment per la Generalitat serà la que es produeixi entre l’excedent real, definit en els termes indicats anteriorment i l’establert en el pla economicofinancer de referència, assumint AUTEMA, al seu càrrec, les diferències que es corresponguin per l’aplicació dels descomptes especials per als usuaris habituals aprovat en l’article 3 d’aquest Decret.

Si la diferència dels excedents d’explotació indicats fossin positius i per tant superior als previstos en el pla economicofinancer de referència, AUTEMA posarà a disposició de la Generalitat de Catalunya el 25% dels imports resultants, per a millores del propi servei públic o viàries generals.

A efectes de la determinació de l’import compensatori a càrrec de la Generalitat i els excedents d’explotació s’aplicarà, en tot cas, la corresponent correcció anual del Pla economicofinancer aprovat pel present Decret, d’acord amb l’IPC anual real i el trànsit que en cada exercici es produeixi.

5.2 L’import nominal de les quantitats a càrrec de la Generalitat de Catalunya que resulti de l’aplicació de l’apartat anterior, així com les diferències tributàries negatives que per a AUTEMA li pogués representar, serà compensada a la concessionària dins del primer semestre de l’exercici següent, reportant el corresponent interès legal des de que s’hagin produït les reduccions d’excedents com a conseqüència de l’aplicació del present Decret fins a la data del seu pagament.
Article 6

6.1 S’aprova el nou pla economicofinancer presentat per la societat concessionària AUTEMA, corresponent a la concessió administrativa de l’autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa, ajustat a les normes d’adaptació al Pla general de comptabilitat a les societats concessionàries d’autopistes de peatge, aprovades per l’Ordre del Ministeri d’Economia i Hisenda, de data 10 de desembre de 1998, que servirà de referència per al càlcul de l’efecte de les modificacions aprovades en aquestDecret i que recull el sistema i paràmetres de referència als efectes del compliment i verificació del sistema compensatori que estableix l’article 5.

6.2 No serà d’aplicació a la concessió adjudicada a AUTEMA l’obligació que estableix la clàusula 54.b) del plec de clàusules generals per a la construcció, conservació i explotació d’autopistes en règim de concessió, aprovat pel Decret 215/1973, de 25 de gener.
Article 7

7.1 El sistema de càlcul, l’import i naturalesa de la compensació a percebre per l’entitat AUTEMA com a conseqüència del que es determina a l’article 5 d’aquest Decret podran ser modificats mitjançant decret, atenent l’import total de les compensacions que com a conseqüència del que determina l’article 8 del Reial decret llei 6/1999, de 16 d’abril, de mesures urgents d’alliberament i increment de la competència, hagi de percebre la Generalitat de Catalunya, per tal de liquidar a les societats concessionàries la pèrdua d’ingressos com a conseqüència de la baixa en les tarifes, així com, en tot cas, de les disponibilitats pressupostàries.

7.2 Cas de produir-se les modificacions a què es refereix el paràgraf anterior, el Decret que les contingui aprovarà, així mateix, el nou pla economicofinancer o, si escau, els ajustos necessaris a efectuar en el que està vigent en aquell moment.

Disposicions addicionals

—1 El que determina l’article 7 d’aquest Decret serà aplicable, amb caràcter general, a qualsevol disposició que la Generalitat de Catalunya pugui dictar en el futur amb el mateix objecte.

—2 Als efectes del que disposa aquest Decret, es consideren dies festius els que es determinen, amb caràcter global per tot Catalunya, en l’Ordre del Departament de Treball que anualment estableix el calendari oficial de festes laborals.

Disposició derogatòria

Queden derogades les disposicions següents:

L’article 4 del Decret 219/1993, de 31 d’agost, pel qual es modifiquen determinats aspectes de la concessió de l’autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa.

L’Ordre del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, de 10 de març de 1995, pel qual s’estableix la longitud i s’actualitzen les tarifes del peatge corresponent a l’autopista Sant Cugat del Vallès-Terrassa-Manresa.

Disposicions finals

—1 Es faculta el conseller de Política Territorial i Obres Públiques per dictar i adoptar les disposicions o mesures necessàries per al desenvolupament d’aquest Decret.

—2 Aquest Decret entrarà en vigor l’endemà de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 18 de maig de 1999

Jordi Pujol

President de la Generalitat de Catalunya

Pere Macias i Arau

Conseller de Política Territorial i Obres Públiques

(99.138.094)






Totes les garanties del món per tal que AUTEMA i Cia (Ferrovial, Abertis, La Caixa, etc) facin negoci de totes totes  encara que sigui a costa de no desdoblar la C55, mantenir uns transports públics desastrosos i regar de sang i de dol la comarca del Bàges!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada