dijous, 5 de desembre del 2013

XIFRES, DADES, MENTIDES i SILENCIS


Les xifres a diferència dels mots tenen un plus en si mateixes de realitat evident i quantificable. En el cas de la C55 ja n'hem publicat algunes evidents. En 30 quilòmetres d'Abrera a Manresa, tot i la senyalització de tot tipus i la presència entre 5 i 9 ràdars en un tram gairebé sempre d'un únic  carril en cada sentit hi circulen a diari 32.000 vehicles quan la UE demana desdoblar a partir dels 12.000. 

En aquest mateix tram cada any s'hi produeixen centenars d'accidents. I aquí sembla que això no té cap cost a part del dolor humà. Ningú valora els desplaçaments de bombers, mossos, ambulàncies. El temps en que el trànsit queda aturat. Ni la repercusió dels anys de vida perduts. Ni els costos hospitalaris, ni el que signifiquin les minusvalies,etc.

Això sí acabar pràcticament amb tot aquest estat de coses sí està avaluat: uns 100 milions d'euros i aquest cost no és assumible des del punt de vista econòmic per cap conseller d'Obres Públiques, ni en passades epoques de vaques grasses ni ara.

I la Universitat que ha vist morir estudiants seus calla! Els bisbes que han vist morir feligresos seus callen! Les monges alferes que corren amunt i avall per Manresa callen! Els monjos de l'Abadia de Montserrat amb víctimes entre els seus visitants callen! Els alcaldes  que han vist morir ciutadans i votants callen! Els diputats del territori, algún d'ells accidentat aquí , callen per por a perdre la cadira i  així podriem afegir ad nauseam a patronals, sindicats, partits, "montepius", consorcis, etc...

AUTEMA per poc més del que costa desdoblar va construir la C16  i esperen rebre'n  més de 4.000 milions, els consellers d'AUTEMA  callen i  salten i ballen i busquen "comprar" els silencis de tots els anteriors! Total com diu un conegut si fa no fa aquesta carretera està igual que en l'epoca dels romans i el silenci perdurà des d'aleshores.

Per això calia la Plataforma Cívica No més morts a la C55, per assenyalar la presència d'un col·lectiu d'irreductibles que aspira a canviar aquest estat de coses. Farts  que les puntuals actuacions resulten ser pedaços que mouen l'accidentalitat una mica més amunt o avall i cada cop congestionen i enlenteixen més la circulació per la maleïda C-55.

.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada